Jäta sisu vahele

Lastesõime Päkapikk õppeaed

Lastesõim Päkapiku pere on suured looduse fännid! Iga ilmaga läbi aasta mängitakse väliruumis ja uudistatakse ümbrust, taimi, puid, linde ning väikseid putukaid.

Tekst ja pildid: maastikuarhitekt Maali Roomet-Allese

Loe ja vaata projekti kohta Maali Roomet-Allase kodulehelt.

Lastesõim Päkapiku pere on suured looduse fännid! Iga ilmaga läbi aasta mängitakse väliruumis ja uudistatakse ümbrust, taimi, puid, linde ning väikseid putukaid. Sellest sündis ka idee luua õppeaed koostöös lasteaiaga ning heade partneritega. Nii saavad väikesed rohenäpud läbi aasta aias näppe mullaseks teha!

PROJEKTI AITASID ELLU VIIA:

Projekt  2022 / Valmis 2022

KONTSEPTSIOON – KIRJELDUS

Õppeaed on kujundatud selliselt, et see soodustaks mugava õpi protsessi läbiviimist väikelastega. Istutuskastid on tõstetud kõrgusele, et laps saaks mugavalt seal toimetada, toetada istutuskasti äärele käsi, tööriistasid (väike labidas, väike ämber jne). Kogu õppeaia ruum on paigutatud selliselt, et seal oleks turvaline keskkond, lapsed mahuvad istutuskastide vahele koos õpetajaga ning istutusalad on paigutatud piisavalt kompaktselt, kuid siiski piisava tööalaga lastesõime väliruumi mänguala kõrvale.

Õppeala asukohas on osaline vari päeval, mis aitab vee aurustumist istutuskastidest vähendada. Osalise varjuga asukoht pikendab ka taimede õitsemise perioodi ning nihutab ka saaduste valmist vähesel määral edasi, mis on otsene eesmärk, et õppeaia taimede kasvuprotsessi etappe saaks pikema aja vältel vaadelda/kasutada/tarbida.

Kontseptsioon ja kujundus on planeeritud jätkusuutlikult ning arvestatud on laiendamise võimalusega. Tulevikus on võimalik laieneda õppeaiaga lastesõime territooriumil edasi, lisada uusi element jne. Vastav vajadus selgub õppeaia kasutamise kogemusest.

Õppeaia alale on jäetud ruum/võimalus lisada sinna liigutatavaid istutuskaste/konteinereid. Planeering loob mugava õpperuumi väikelastele, mis arvestab nende liikumise / käitumise / mängimise / olemuse eripäradega. Samuti asub õppeaed mänguala kõrval, mis loob igapäevase võimaluse vaadelda ja kasutada õppeaeda mängu osana, isegi siis kui ei ole planeeritud otsesest õpitegevust õppeaias. See aitab aia muuta väikelaste ruumi osaks, loomulikuks elukeskkonnaks/õpikeskkonnaks/mänguruumiks/väliruumiks.

Planeeritud on ka vajalik infrastruktuur ja õppeaia inventar, kastmisvee kogumise võimalus– vihmavee kogumistünn, teerada, istutuskastide vaheline multšiala, komposti kogumine jne.

 

Otsi